MultiPark Café: Rörelser vid Parkinsons – Från grundforskning till klinisk verklighet

En äldre person som är ute och går med stavar. Illustration.
Illustration: Megg Garcia

Vilka rörelsemönster är unika för Parkinsons sjukdom? Hur kan artificiell intelligens hjälpa oss att upptäcka små avvikelser? Och vad är det som går fel i hjärnan? Kom till MultiPark Café den 5 oktober kl 17-19 och hör våra forskare berätta om en ny satsning vid Lunds universitet.

MultiPark är ett strategisk forskningsområde vid Lunds universitet. Här bedrivs tvärvetenskaplig forskning om neurodegenerativa sjukdomar som Parkinsons, hela vägen från molekyl till patient.

Den 5 oktober är det dags för höstens första MultiPark Café. Efter föreläsningarna bjuder vi på fika. Då har du möjlighet att ställa frågor till forskarna. Eventet är gratis, men antalet platser är begränsat och föranmälan krävs (följ länken längre ner för att komma till event-sidan.

Varmt välkommen till en insiktsfull kväll!

Säkra din plats och hitta mer information om hur du hittar till eventet här